Thursday, June 11, 2009

taman itu..


11 Jun 2009 (Thursday) 09:25 pm

Aku teringat kt dia.. sgt bharap dapat dengar suara dia.. dan sgt bharap dia tau apa yg aku rasa..

tiba2 aku ingin buang perasaan rindu dan suka nih.. aku nk tarik balik apa yg telah aku luahkn.. rasa bila sukakan seseorg, mcm makin derita.. perasaan aku mcm dah calar balar dah.. blh ke aku tarik balik semua setelah hati aku mengatakan syg pd dia.. tak tau kenapa aku mudah sukakan seseorg.. tp bila dah sukakan orang tuh.. aku dah tak blh tarik diri lagi..

Harap boleh lupakan dia.. sbb hati aku sgt sakit..

Daripada jauh aku nampak taman yang dipenuhi mawar.. hati berkata sgt cantik dan ingin sekali memasuki taman itu.. aku mengumpul seluruh tenaga.. memberanikan diri cuba memasuki taman itu.. walaupn hati curiga.. milik siapa taman itu..

berbekalkan harapan.. cahaya taman memberikan kebahagiaan.. aku terleka seketika dgn keindahan taman.. hati aku hanyut di dalamnya.. mawar yg harum.. merah seperti darah.. seperti memberikan denyut nadi yang baru.. aku ingin selamanya di sini.. aku mulai tenggelam di dalam dunia itu..

entah bila.. aku tersedar.. taman itu sudah jauh aku terokai.. jalan masuk sudah tidak nampak.. jalan keluar pula entah di mana.. aku mulai takut.. keseorangan di dalam taman membuatkan aku takut dan ingin keluar.. tp masih tidak berjumpa jalan untuk keluar..

tangan mula menggigil.. di mataku yang dahulunya ada mawar.. terpandang pada duri mawar.. durinya sgt banyak.. melebihi mawar yg cantik.. aku takut.. duri itu mula melukai aku.. berjalan untuk mencari jalan keluar..

adakah aku mampu, sedangkan tubuhku sudah mulai luka? Adakah aku akan terus tabah, sedangkan hatiku sudah terluka? Mampukah kakiku berjalan untuk meneruskan hidup ini, sedangkan tiada jalan keluar? Setelah masuk ke taman itu, mampukah aku tarik hati aku?

0 comments on "taman itu.."

Followers

 

Klik Ye..

hyt Copyright 2008 Shoppaholic Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez Distributed by Blogger Blog Templates