Tuesday, June 9, 2009

Duit bukan segala-galanya


09 Jun 2009 (Tuesday) 04.10 pm

salah satu prinsip.. prinsip ke? tp perkara yg aku semai dlm hati.. di sbbkn pengalaman hidup.. sbb masyarakat pandang mulia sesiapa yg ada duit, ada harta dan ada kedudukan.. sedangkn.. hidup ini sementara.. yg kau agung2kn duit tuh buat apa.. mmg laa tanpa duit kau nak makan apa kan.. nak hidup mcm mana kan.. tp percaya lah pada rezeki yg telah diberikan.. dan sentiasa bersyukur.. walau gaji seribu pun ko boleh hidup selesa..

bayangkan keluarga yg ada anak 8 orang.. gaji bapak pn cuma 400 sebulan.. boleh je hidup lagi..

itu sbbnya aku cakap duit bukan segala2nya.. kegembiraan tak blh dibeli dgn duit.. walaupn kau tahu kalau kau ada duit kau boleh pegi ke serata negara utk mencari ketenangan dan keindahan alam.. berpijak di bumi yg nyata.. dan kau akan sedar.. kau cuma kerdil di sisi-Nya..

ada orang tanya.. kenapa kau still stay kat edarann.. jawapan mudah je.. sbb aku bahagia di sini..

lain orang lain pendapat.. cuma sekarang nih.. duit masih bukan segala2nya.. hope selamanya begini.. hope apa yg aku akan jumpa apa yg aku cari dlm hidup ini.. dan aku bukan hidup utk mencari duit.. itu prinsip aku.. aku ada matlamat paling besar dlm hidup aku.. dan jawapannya bukan duit atau harta..

0 comments on "Duit bukan segala-galanya"

Followers

 

Klik Ye..

hyt Copyright 2008 Shoppaholic Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez Distributed by Blogger Blog Templates