Tuesday, July 7, 2009

5.25


07 Julai 2009 (Tuesday) 06.45 pm

Nak kuar dpd cheras tadi, hujan lebat.. then tetiba, “nape tingkap nih tak blh tutup ek”.. pandang arah zulham.. alamak.. tak pernah2 ada problem tingkap nih.. uwaaaa.. dah laa tgh ujan lebat nih.. terdiam dan blank kejap.. ok berfikir.. nak gi workshop tp duit tak de..

Nak tak nak kena gak pegi workshop yg selalu pegi tuh.. sbb ujan sgt lebat.. abis kete aku banjir kang.. sampai kat sana.. pomen tuh ketuk2 sikit.. dah blh naik cermin tuh.. then tetiba akauntan perempuan tuh kata kena bayar labour cas.. aik.. ketuk2 cermin pn kena bayar ke..

Time tuh mmg angin.. aku mcm tak percaya je.. walaupn rm 5.25 je tp aku tetap berkira.. selalu dtg tuh.. ketuk2 cermin pn kena bayar harga sepinggan nasi ke.. dah laa tak de duit.. terpaksa laa mengemis kat shira..

Aku angin dan aku rasa cam nak marah.. sbb mcm tak logik.. mmg tak patut dan tak logik.. marah lagi.. ok lepas nih peraturan menaiki kereta aku.. sebarang kerosakan yg dibuat walaupn kecik kena tanggung sendiri.. tak kan aku nak tanggung kerosakn yg org buat kan.. dah laa tak de duit nih.. lg laa berkira.. nak mkn cuma blh rm 2.20 sehari je nih..

Aku yg sengkek.. dan aku yg berkira.. aku yg marah.. dan aku yg angin atas sbb benda yg tak logik.. kalau nk masuk toilet pn kena bayar 20 sen, ini kan pula kalau cuma ketuk2 cermin kete.. lg kena bayar 5.25 !!

Aku bengang yg teramat !!

p/s “awak nih cikgu ke?”.. lg aku angin.. dah 20 kali kena tanya benda yg sama.. mcm mana nk tukar muka jadi programmer nih.. isk..

0 comments on "5.25"

Followers

 

Klik Ye..

hyt Copyright 2008 Shoppaholic Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez Distributed by Blogger Blog Templates