Sunday, May 17, 2009

norma wanita..


12 Mac 2009 (11:32 pm)

Bila 4 anak dara pingitan berkumpul, byk umpatan pasal lelaki yg akan timbul.. dan ada gak rahsia yg akan pecah.. kadang2 bila fikir. Selalu je org akan kata aku nih penuh rahsia.. mungkinbetul kot.. sbb aku tak suka nak bukak pekung di dada.. dan tak berapa suka org tau pasal personnal life aku kecuali ko mmg betul2 kwn yg blh simpan rahsia.. aku paling tak suka bila ada org yg tau pasal keburukkn seseorg then sebar 1 dunia pasal benda yg tak elok.. blh down kan seseorg tau.. manusia mmg pernah buat kesilapan.. tak blh bg peluang utk org tuh sedar dan mulakan kehidupan dgn normal ke?

Bila fikir balik, semua tindak tanduk yg aku buat dah hampir melanggar norma seorg wanita yg sopan.. so kesimpulannya aku bukan lah perempuan yg ikut standard seorg wanita di mana seorg wanita harus duduk di dapur.. or wanita patut ikut ckp lelaki.. or wanita tak blh start apa2 sbb harus bersikap sopan dan mengharapkan lelaki lebih gentleman dlm sesuatu perhubungan… mungkin sikap aku yg terlalu bterus terang yg buatkn semua ini terjadi..

Aku akan ckp straight to the point.. sbb apa yg aku fikir.. baik ke buruk ke.. selalunya akan aku suarakan.. Cuma skrg nih lebih byk berfikir dahulu sblm ckp apa2..

Kes aku dgn lelaki.. bila aku suka seseorg.. sehari pn aku tak blh nak sembunyikan perasaan aku.. rasa mcm tanggung satu beban.. bila kita suka kt seseorg tp tak blh ckp apa yg kita rasa.. so selalunya aku tak akan tunggu masa yg lama utk ckp “saya sukakan awk”.. walaupn kadang2 reponsenya negative.. aku lebih sanggup utk ambik risiko sukakan seseorg dpd aku biarkn aku terus berperasaan sorang2.. mmg akan rasa malu bila kita approach lelaki, then lelaki tuh ckp.. tidak.. apa2 pn kita tau awal2 dan blh start with the another, right?

Risiko utk sukakan seseorg sebenarnya berikan 1 persaingan yg sihat.. sbb of course laa keburukkan nya.. kita akan dikecewakan bila lelaki tuh dh jumpa org lain.. or dikecewakan.. but masa2 hepi.. akan buatkan hidup kita bertambah sihat dan cergas.. so bila anda sukakan seseorg.. just biarkan diri kita terus menyukai org tersebut.. sbb kesan positif sgt byk.. ok salah satu yg positifnya.. kita akan selalu Nampak cantik.. kita akan start jaga penampilan diri kita.. sbb bila tak de sesape dlm hati kita.. sure kita akan kata, buat apa nak pakai baju cantik2,, nak mekap cantik2.. sbb tak de sape tgk kan.. tp bbeza kalau kita ada seseorg dlm hati.. secara automatic.. kita akan selalu nampak ceria.. akan selalu senyum.. selalu gelak walaupn sbb benda kecik.. dan kita akan lebih outstanding.. sbb bila beli baju pn sure akan nampak color2 yg ceria dan terang.. sbb hidup kita kan ceria.. so dah tentu kan kita akan lebih nampak hebat dgn baju merah bbanding baju hitam or coklat… Nampak tak perbezaan antara bila kita tak de sape2 dan ada seseorg dlm hati kita.. so please take a risk to love somebody…

Itu sbbnya bila nk beli baju aku akan elakkn color yg kusam.. mcm hitam atau coklat.. Cuma kadang2 kena pandai balance color.. kalau ada merah pekat.. balance kn dgn hitam.. jgn takut utk cuba seseuatu yg baru dlm berpakaian.. sbb dpd cara berpakaian pn akan buatkn org nampak kita lebih yakin atau tidak.. kalau pakai selekeh2.. sape akan yakin kan..

Pemakaian satu hal.. dan bau badan satu hal.. kalau muka cantik.. baju cantik.. tp ada bau badan.. sure susah nk dpt kawan or bf/gf… aku sendiri pn tak sanggup nak dekat dgn org2 mcm nih.. tolong laa tegur kalau2 ada kwn2 anda yg berbau.. tak blh bernafas dgn normal ok..

Mungkin ada org yg tak kisah hal2 ini.. aku mungkin kisah.. mungkin tak berapa.. sbb kadang2 pn aku selekeh gak.. sbb aku bukan jenis pakai mekap 24 jam.. so ada laa masa2 selekeh tuh..

Aku selalu inginkan yg perfect.. inginkan baju yg perfect.. seluar yg perfect.. kasut yg perfect.. handbag yg perfect.. makeup yg perfect.. perfume yg perfect.. Cuma kadang2 apa yg kita rasa perfect tak akan sama dgn org lain.. dan bg aku tak de yg perfect dlm dunia nih…

Sukakan seseorg.. buatkn kita kita berfikiran positif.. itu kesimpulan yg aku dpt.. or aku sebenarnya yg selalu berfikiran positif.. hehehehhe..

0 comments on "norma wanita.."

Followers

 

Klik Ye..

hyt Copyright 2008 Shoppaholic Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez Distributed by Blogger Blog Templates