Sunday, May 17, 2009

3 sbb utk gembira


17 May 2009 (Sunday) 12:44 pm

Bila ada seseorg dalam hati, dunia rasa indah.. keindahan yang mungkin orang lain nampak.. sory.. aku mmg tak pandai nak sembunyikan perasaan dalam hati.. orang akan selalu nampak melalui ekspresi diri aku.. try utk tutup.. tp aku tetap aku.. bukan seorg yg hiprokrit.. aku share hapi aku dgn semua orang.. tak salah kan?

Hari nih bertambah satu lagi kegembiraan dlm hidup.. ada 3 sbb.. satu.. aku dah cakap kat ayat atas.. dua.. sbb hari nih semua kawan2 berkumpul.. kira cukup team laaa.. makan besar sama2.. kali nih makanan pelik kami.. shark.. sgt feel.. Cuma masing2 meragui boleh mkn ke ikan tuh.. shira siap search lagi.. aku belasah je.. sbb kalau tak sure dah kuar paper cakap tak boleh mkn shark tuh.. really love all my friend.. tuh sbbnya syg nak kuar company nih.. bg aku duit byk mana pun kalau tak ada kawan yg sekepala dan boleh enjoy life nih.. bukan ke satu kerugian.. just bersyukur dgn rezeki yg ada.. sure akan cukup.. gaji seratus ribu pun, kalau tak hepi.. tak guna gak kan.. aku masih ingat pesan cikgu agama aku.. yg penting duit yg kita dpt tuh berkat.. maksud berkat.. kerja dgn hati yg bersih.. jgn memain masa keje.. sbb kita dibayar utk buat keje tuh.. kalau kau melalaikan kerja tuh, berkat ke gaji kau.. benda nih subjektif.. aku cuma praktikkan apa yg aku pernah belajar.. setakat nih.. aku bersyukur.. dan rasa2nya aku tak pernah rasa kekurangan rezeki.. Cuma selalu merungut je laa… hehehhehe…

Sebab ketiga.. sbb aku hepi.. yahoo… aku boleh control perasaan aku.. sbb kegembiraan yg pertama membuatkan kebencian aku boleh hilang.. aku tak boleh terus salahkan orang lain sbb diaorg mmg tak bersalah.. hope kitaorg boleh terus jadi kawan baik.. sbb dia mmg kawan yg ok.. sayang kalau aku tak boleh bersemuka disbbkn aku benci or menyampah kat dia..

Sekarang nih… rasa sgt hendak dance.. betul2 nak mengalunkan tangan dan kepala bila dengar lagu rancak.. rindu dunia lama? Boleh buat kat umah kan.. hehehhee.. shira.. plan kita jadi ke? Lepas nih tak de alasan nak bgn lmbt laa.. ruang tamu dah cukup besar kalau nak hentak2 kaki..

Aku sedar bukan mudah
Untuk mengejar mimpi indah
Pernah suatu ketika dulu ku punya harapan besar
Kini aku tak pasti dapatkah ku miliki

Sudah jauh kita tempuh
Kekalkanlah impian lalu
Mungkin ada hikmah yg akan menunggu di penghujung jalan
Biar nanti kecewa setidak2nya mencuba

Jika halangan menduga penjalanan kita
janganlah kau putus asa
Kerana ku ada di sisi setia menemani
Andai semangat mu gugur gengamlah tanganku
Kita hampir ke situ

Ada kala ku terasa
Ketabahan tak setegah
Tetapi apa kan daya berhenti separuh jalan
Percayalah pada ku
Aku yakin kita mampu

Biar orang katakan ragunya harapan
Bukan mereka tentukan takdir
Kau ada aku dan aku punya kamu
Apa jua akhirnya tetap bersama

0 comments on "3 sbb utk gembira"

Followers

 

Klik Ye..

hyt Copyright 2008 Shoppaholic Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez Distributed by Blogger Blog Templates