Sunday, May 17, 2009

Ketakutan ini.. hanya utk melindungi diri..


14 Mac 2009 (11:34 pm)

Perasaan tidak boleh menipu.. sebanyak mana kita berfikir.. perasaan itu terjadi dgn sendirinya.. sukakan seseorg, sayang dan tiba2 rasa rindu.. kita tak boleh elakkan.. takut apa akan jadi pada masa depan.. masih samar2 dan tidak akan tahu apa yang akan muncul..

Takut terus menyelubungi.. bayangan masa silam silih berganti.. takut juga dgn perasaan ini.. takut tak dpt buat yg terbaik atau akan melukakan dia tanpa sedar.. aku selalu terluka.. dan takut apa yg terjadi hanya sementara.. sgt berharap perasaan takut ini hilang.. yakinkan aku utk teruskan apa yg aku rasa.. apa yg kita rasa normal.. takut masih ada..

Berikanlah aku kekuatan.. tangan aku masih menggeletar.. hati aku masih bergerak sgt pantas.. kadang2 rasa mcm diri hilang kawalan.. badan kat situ.. tp fikiran dah terbang entah ke mana.. aku tak tau apa yg aku takut sgt nih..

Aku tahu apa yg aku rasa.. aku tahu apa yg aku hendak.. mungkin aku sedang cuba utk melindungi diri aku.. takut terluka selagi lagi.. takut dipermainkan sekali lagi.. takut utk mempercayai sekali lagi.. andai dia mengerti.. berikanlah keyakinan utk percaya wujudnya cinta yg ikhlas.. wujudnya cinta pandang pertama.. dan memahami diri ini..

Try buang perasaan takut nih.. percaya apa yg hati rasa.. percaya apa yg akal cuba bgtau.. melindungi diri dgn mewujudkan perasaan takut ini.. bukan itu yg patut dirasai.. dulu.. kini.. dan selamanya.. kau adalah kau.. pemikiran kau tidak pernah berubah.. walaupun kau dikhianati… jangan buat benda yg sama.. kan kau benci org yg main kayu tiga.. jangan buat apa yg kau benci walaupun kadang2 kau rasa ingin balas dendam.. lelaki yg permainkan kau.. just ignore.. jangan samakan dgn lelaki lain..

Kalau tanya pada diri.. kenapa lelaki yg kau jumpa semuanya tak setia.. semua berubah bila jumpa dgn org lain yg lebih cantik dan pandai.. sama ada kau yg bersalah sbb tak reti jaga hubungan tuh atau kau salahkan lelaki itu kerana cari org lain.. tepuk dada tanya diri.. Cuma yg terjadi.. kau dah jaga hubungan itu.. tp kau tetap bukan pilihan utama.. jangan sedih.. itu namanya bukan jodoh kau..

Hari2 yg mendatang.. tetap tempuhi dgn tabah.. walaupn kadang2 kau keliru.. tak tau jalan mana yg kau nak tuju.. bila kau lost.. kembali kpd keadaan asal.. kosongkan minda dan tanya apa yg kau nak dlm hidup nih.. kau ada pemikiran kau sendiri.. teruskan dgn apa yang kau rasa betul.. Cuma kau patut lebih open.. berfikiran terbuka terhadap pendapat dan pandangan orang.. atasi dgn bersemuka dan berbincang.. kau tetap kau dan jangan biarkan org lain mempengaruhi cara pemikiran kau.. so yati.. apa yg kau rasa tak stabil.. atasi semua masalah dgn segera ok.. selalu positif dan jgn pandang 1 benda dpd 1 sudut shj..

Perasaan takut dah beransur hilang.. kalau takut.. just say it.. ianya akan hilang sedikit demi sedikit.. yakin dgn apa yg kau rasa.. buat yg terbaik dpd dulu.. ceria selalu.. masalah tetap akan timbul.. tp hadapilah.. selalu motivasi diri.. jangan stress.. just enjoy life skrg.. but still kena fikir masa depan.. kena tahu matlamat hidup nih utk apa.. baru kau boleh jadi insan yg paling best..
Rindu kat dia :)

0 comments on "Ketakutan ini.. hanya utk melindungi diri.."

Followers

 

Klik Ye..

hyt Copyright 2008 Shoppaholic Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez Distributed by Blogger Blog Templates