Thursday, November 25, 2010

kedekut kasih sayang..



25 Nov 2010 (10.29 pm)

ada satu rancangan di tv9, tajuk semanis kurma.. perbincangan malam ni adalah berdasarkan suami kedekut kasih sayang.. tapi disebabkan aku tak kawin lagi.. so aku tujukan khas entry kali nih untuk kaum lelaki yang kedekut kasih sayang..

kenapa lelaki kedekut kasih sayang.. susah sangat nak cakap sayang atau rindu.. konon tak macho la.. semua tuh ego je.. ego semata-mata.. ingat perempuan nih akan tahu ke apa dalam hati orang lelaki kalau tak bagitahu.. aku rasa perhubungan akan hambar kalau tak de gurau senda dan sayang..

harap lelaki akan lebih sensitif pasal benda nih.. nampak macam remeh tapi tak semestinya bila perempuan tuh dah jadi hak atau dah kawin, tak perlu nak tunjukkan kasih sayang.. kena jadi pendengar setia walaupun rasa menyampah apa yang perempuan bebelkan.. kena spend time masa selalu.. memang kerja tuh penting tapi masa bersama tuh penting untuk elakkan sebelah pihak rasa, "eh.. aku nih penting lagi ke dalam hidup dia?" ataupun perempuan akan bosan dan start cari lain.. lepas tuh wujudlah rumahtangga retak, isteri curang, suami ada orang ketiga, anak-anak terbiar..

lagipun tak baik kan bersifat kedekut.. kalau ada orang buta datang kat meja pun boleh bagi seringgit.. tak kan isteri nak mintak ucapan kasih sayang pun tak boleh bagi..

so, jom tunjukkan kasih sayang pada orang sekeliling.. pada ibu bapa.. pada adik, abang, kakak.. pada saudara mara.. pada kawan-kawan.. pada orang sekeliling..

untuk kawan-kawan, saya sayang kamu semua.. :)

4 comments on "kedekut kasih sayang.."

absolutely emy on November 25, 2010 at 5:12 PM said...

sayang anda juga

Ardina on November 25, 2010 at 8:38 PM said...

akak pun tgk cerita tu... huhu.. kalau sekali sekala suami puji mmg senyum n ingat sampai bila2 hahaha... :)

hyt on November 26, 2010 at 12:49 AM said...

bunga oren : syg ke? pergi maha pun dah kata tak suka pegi dengan officemate.. so apa blh buat kan..

kak dalina.. hehehehhehe.. kena cakap sayang selalu kat husband dan anak2..

peah @ peps on December 1, 2010 at 2:39 PM said...

yati...pe kata..yati suh dia tgk blog yati ni...

Jom Makan: Asam Pedas Melaka, Kg Pandan

Followers

 

Klik Ye..

hyt Copyright 2008 Shoppaholic Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez Distributed by Blogger Blog Templates