Wednesday, August 12, 2009

apa kau nak buat bila dah tua nanti..


12 August 2009 (Tuesday) 05.59 pm

ada seorang kawan memutarkan persoalan nih.. insyallah umur akan panjang.. apa maklamat kau hidup kat dunia nih.. nak duit? nak kaya? nak kemewahan?

duit tak menjamin apa-apa.. kalau kau banyak duit tapi kau buang saudara.. tak guna gak kan..

apa cita-cita aku? sepanjang aku hidup nih.. sangat berharap aku hidup dalam lindungan-Nya.. hidup dalam keredhaan-Nya.. sebab kalau hidup tanpa memikirkan akhirat.. kita akan lost.. totally lost.. dan akan hidup dalam kegelapan..

aku just makan gaji untuk sara hidup.. kalau simpan duit banyak2 tapi tak bayar zakat pun dah kira dosa kan.. banyak benda yang boleh buatkan kita berdosa.. antara sedar dengan tak sedar.. macam sakitkan hati orang dan mengumpat.. cuma kalau boleh elakkan.. elakkan laa benda-benda yang menuju kepada dapat dosa nih.. aku rasa aku dah banyak sangat buat dosa.. macam tak tertanggung.. pahala plak sikit je.. so hopefully aku dapat banyakkan pahala aku..

bila dah tua aku just perlukan ketenangan.. nak duduk kampung.. buat pahala banyak-banyak.. aku bukan manusia sempurna.. betapa susahnya nak dapatkan keredhaan Allah.. sedangkan banyak benda yang kita buat menyumbang kepada kemurkaan-Nya..

masuk syurga jadi idaman semua orang.. so apa yang perlu kita buat.. banyak-banyak laa buat kebaikan di dalam dunia yang penuh hiprokrik nih..

aku adalah aku.. aku try ubah jadi seorang yang best di mata Allah.. tak pe laa orang kat dunia nih tak pandang aku.. yang penting aku berjaya di akhirat walaupun pahala tak banyak mana..

0 comments on "apa kau nak buat bila dah tua nanti.."

Followers

 

Klik Ye..

hyt Copyright 2008 Shoppaholic Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez Distributed by Blogger Blog Templates