Monday, December 28, 2009

kata itu doa..


29 Dec 2009 (Tuesday) 12.54 pm

doakan yang baik2 untuk orang.. secara tak sedar sebenarnya kita doakan benda yg sama utk diri kita..

contoh, "saya harap awk hepi".. sebenarnya kata2 tuh utk diri kita jugak.. kita pn harap diri kita hepi kan..

aku sehabis daya tukar hati aku yg hitam menjadi putih.. selalu berprasangka baik.. dan selalu doakan orang sekeliling dapat apa yg diaorg inginkan.. so apa yg kita kata kat orang lain adalah satu doa kan..

kalau ada benda yg kita tak suka.. diam.. dan try senyum..

susah nak jadi baik.. dan bukan mudah nak jadi seorang yg berhati baik.. tp macam yg kawan aku pernah kata.. kalau org tuh mmg baik.. bukan susah nak tukar perangai yg tak bagus2 tuh.. so adakah aku seorg yg baik.. hahhahahaha..

uits.. satu lagi.. pujian untuk diri sendiri bukan laa masuk bakul angkat sendiri.. mmg kadang2 orang menyampah bila kita puji diri sendiri.. tp tuh semua motivasi.. kalau kita tak cakap diri kita baik.. sape lagi nak cakap kita baik kan.. dan bukankah kata itu doa..

mmg susah nak fikir posotif.. tp setiap kali minda kita fikir negatif.. dan kita sedar apa yg kita fikir tuh negatif.. cepat2 fikir benda yg bagus..

aku cuma cakap berdasarkan kepada perubahan yang aku buat dalam hidup.. dan hasilnya sgt best..

kata itu doa.. dan sebelum berkata.. bersihkan hati dgn benda yg bagus2..

0 comments on "kata itu doa.."

Followers

 

Klik Ye..

hyt Copyright 2008 Shoppaholic Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez Distributed by Blogger Blog Templates