Friday, October 16, 2009

pisau cukur


16 Oct 2009 (Friday) 04.04 pm

Situasi yang pernah terjadi..

"Awak dah abis kredit ke? nak saya topup kan ke?"

dan seorang perempuan yang bukan pisau cukur akan menjawab, "tak pe laa.. nanti saya topup sendiri"

bila fikir2 balik alangkah ruginya.. dah ada lelaki yang nak hulur kan.. ambik je laa.. nih tetiba baik hati plak.. time situasi tuh berlaku.. rasa nak gelak pun ada.. kenal pun baru beberapa hari dah nak tolong topupkan untuk perempuan tuh.. mana laa perempuan tak rambang mata.. pastu ada laa istilah perempuan kaki kikis ke.. pisau cukur ke.. sedangkan lelaki tuh yang baik hati sgt nak hulur segala khazanah diri semata2 perempuan tuh..

kena belajar jadi pisau cukur nih.. hehehhehehe..

tapi di sebalik benda yang berlaku.. nape perempuan tuh tak jadi pisau cukur.. sbb perempuan tuh baik hati (wekkkk..) sbb perempuan tuh bukan jenis yang bergantung pada duit lelaki.. kalau dia betul2 pisau cukur.. baik carik dato ke.. kerabat raja ke.. sbb perempuan itu ada ciri2 perikemanusiaan.. bukan senang nak carik duit.. so sila jangan abiskan duit untuk benda2 tak berfaedah.. seperti men topup kredit org lain..

tapi di sebalik itu, perempuan itu jugak tau.. apa yang lelaki itu sanggup buat.. dan mungkin sesorang yang boleh diharap.. mungkin..

sekian terima kasih.. renungkan peristiwa di atas untuk pengajaran kemudian hari..

0 comments on "pisau cukur"

Followers

 

Klik Ye..

hyt Copyright 2008 Shoppaholic Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez Distributed by Blogger Blog Templates