Monday, January 29, 2007

Menenangkan hati..


apakah perasaan ini? rasa cemburu yg meluap-luap. rasa tertekan sgt dgn perasaan ini. tp apa yg dpt aku buat. perempuan itu hanya kwn dia. tp aku tak dpt tahan perasaan cemburu nih. tolonglah sabarkan hati aku dan tabahkan diri aku dpd perasaan cemburu membabi buta ini. mmg aku sygkn dia dan mungkin disbbkan aku tahu perempuan tuh pernah suka kat dia, so mungkin sbb itu aku jd begini. seluruh badan aku menggigil. cemburu, marah atau kerana sesuatu yang tak dpt diluahkn. bodohkah aku? hanya dgn melihat gambar mereka bersama, aku jd hilang punca dan perasaan ku 100% tidak dpt dikawal. bodohkah aku? perlahan2 aku tarik nafas panjang-panjang. andainya cinta ini benar, suatu hari nanti aku akan berdiri megah dgn menyatakan "dia milikku"...

Sebuah perenggan ayat dpd friendster. aku mmg menggigil waktu itu. kemarahan ku meletus dan terus membara apabila melihat gambar seorg kwn perempuan dan bf aku. aku bengang sgt. gambar tuh dlm kereta bf aku!!. rasa marah sgt. apatah lagi aku tahu perempuan tuh pernah suka kat bf aku. rasa mcm nak warning perempuan tuh, bgtau yg aku nih gf 's', dan suruh dia kuarkan pic tuh dpd friendster. atau aku nak je letak pic aku dgn bf aku. tp aku bukan lah perempuan bodoh yang tak de akal. tp dia bf aku, so biarlah seluruh dunia tahu dia milik aku. tp aku masih merasakan bodohnya aku jika berbuat mcm tuh. mmg aku akan rasa puas kalau bg warning or just letak pic aku dgn bf aku, tp rasa mcm tak guna. aku bengang dan sgt bengang. sampaikan aku tak tahu nak buat apa. rasa mcm nak bunuh org yg sakitkan hati aku je.

aku nak salahkan sape. perempuan tuh mmg tak tahu hubungan kami. malah tak de sape yg tahu hubungan kami. yg tahu maybe kawan aku je, 'sh'. teringat cerita CINTA. kalau kita mmg cintakan seseorg kenapa nak sorokkan dpd mata dunia. cinta tuh kan sesuatu yg suci. lain lah kalau dia malu nak mengaku aku nih gf dia.

apa aku patut buat. aku tak blh nak ckp apa2 kat perempuan tuh. dan aku tak blh nak serang bf aku mcm tuh aje. aku try sabarkan diri aku. tp semakin hari hati aku semakin parah. hati aku makin membenci lelaki. semua lelaki mmg sama je kan. aku mmg dah feed-up dgn permainan perasaan nih.

just relex.. just relex.. tarik nafas panjang2. buang marah nih jauh2. wlaupn aku tahu aku tak ada hak utk bersuara. hahhaha maybe sbb tak dpt bersuara membuatkan akalku jd buntu mcm nih. dan marah dlm hati ini ku biarkan saje. biarlah jd kudis. hanya aku yg dpt tenangkan perasaan aku. marah nih tak akan terhapus. kepercayaan yg punah ini biarlah aku bina semula. rajuk hatiku biarlah aku yg pujuk sendiri.

inikah namanya cinta. disaat inginkan dia milikku seorg. tp dia bukan kepunyaan ku. menginginkan sesuatu yang tak tahu di mana akhirnya. aku pasrah tp cinta yg wujud ini kekadang menyakitkan. tidak blh berbicara, tidak blh meluahkan marah, tidak blh mendengar pujukan... buanglah jauh2 semua perasaan ini. wujudkan lah kembali perasaan positif. cinta yang kekadang menyakitkan ini tukarkanlah dgn kegembiraan....

0 comments on "Menenangkan hati.."

Followers

 

Klik Ye..

hyt Copyright 2008 Shoppaholic Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez Distributed by Blogger Blog Templates