Monday, September 28, 2009

raya dah abis..


28 Sept 2009 (Tuesday) 04.27 pm

Seminggu raya. Perasaan sekarang = penat + syok. manusia nih banyak perasaan sebenarnya. aku pun sama. ada orang tanya aku tak bahagia ke? hehehhe soalan tuh sangat subjektif. jawapannya dah tentu bahagia tapi ada masa aku kadang-kadang down lagi2 bila berjauhan. sebab setengah daripada otak aku nih ada benda2 negatif yang selalu down kan aku. sangat tidak suka apabila aku jadi bukan seperti yang aku mau. hahaha abaikan perasaan aku. sebab aku bengong.

raya tahun nih macam tahun yang lepas2 gak. tak de baju raya. dah bertahun tak sediakan baju raya. bukan aku tak nak.. jauh di sudut hati aku teringin nak ada benda2 tuh semua.. but aku rasa macam raya tak de makna dah.. ada baju raya atau tak de sama je.. raya bagi aku sama je macam hari2 biasa.. betapa bezanya time jadi budak2 yg excited bila nak raya dan bila dah besar nih.. nih laa agaknya bila dah tak de ayah kot.. semua tak de makna.. hahahhaa..

raya nih aku tak masak apa2, kemas umah pun ala kadar, langsung tak sediakan duit raya, beli kuih utk atok dan pakcik je.. mak aku jual kuih so buat apa aku kena beli kuih lagi kan.. malam raya tuh tak tau nape, aku betul2 rasa tak sihat.. so malam raya semua orang masak bagai nak gila, aku just tido je.. sbb kepala aku betul2 berat.. pagi raya ada lodeh je.. tuh pun mak aku yang masak.. sian dia.. dia nak marah pun tak boleh.. aku siap cakap kat wani.. belajar2 laa masak.. tak kan nak harap aku je.. nanti kalau aku tak de.. macam mana..

pagi raya baru rasa ok sikit.. dan masak ayam masak merah.. tapi rasa agak manis.. aku masak tak letak gula pun.. aku pun tak tau nape mcm serba tak kena je.. bahan2 sama je aku letak mcm tahun lepas.. ke sebab kepala aku still bengong so masak pun tak betul.. nasib baik ada orang kasik lauk pauk.. banyak plak tuh.. 1st raya macam biasa pegi umah makcik dan pakcik yg paling dekat dgn umah..

malam tuh makcik aku daripada kl datang.. dan esoknya gi beraya macam nak gila daripada satu umah ke satu umah.. perut penuh dgn kuih raya.. poket gak yg kosong.. umur 26 thn still harapkan duit raya ke.. hehehhee.. teringat time budak2.. duit raya melimpah ruah..

hari ketiga duduk umah je sbb penat beraya tak hilang lagi.. aku sempat beli cat dan cat depan umah.. cuma touch-up mana yg patut.. nak suruh orang cat kan.. tak puas hati.. ade ke aku suruh mak aku cari org cat umah pastu dibantainya cat depan umah tuh color pink.. tak ke haru.. perempuan lain suka kot cat umah color pink.. tp bg aku rasa macam umah nak runtuh.. bukan tak suka pink tp rasa macam kelakar gila umah color pink.. rasa macam nk cat color putih je umah tuh.. mak aku siap perli.. ada ke orang cat pakai payung.. hehhehehe.. "panas laa ibu" wani pn cakap aku puteri lilin.. payung tak tinggal kalau panas.. hehehehe.. rasa macam comel je kan.. tangan kanan pegang berus cat.. tangan kiri pegang payung.. comel laa tuh.. hehehhee..

ari sabtu gi beraya kt segamat.. aku drive sorang2.. mmg sgt penat.. penat gila.. nih lagi satu.. setiap kali datang umah orang siap kena paksa makan nasi.. perut aku memang bengong.. dgn air gas nya.. dgn kuihnya.. last2 adik lelaki aku yg 2 org tuh cirit birit dan muntah2..

balik kl semalam.. boleh ke adik aku yg sorang tuh muntah dalam kereta.. uwekk.. aku kena tahan nafas.. rasa nak join muntah sekali je.. gila betul time tuh.. rasa macam perjalanan balik kl tuh jauh gila.. setiap kali mesti stop kat kawasan rehat.. jalan 1 jam.. berhenti.. jalan lagi.. berhenti lagi.. otak aku memang dah pening gila.. tapi tawakal dan drive aje slow2.. akhirnya selamat balik kl..

raya tahun nih? setiap orang ada cara tersendiri nak sambut dan bahagia dgn cara masing2.. :)

0 comments on "raya dah abis.."

Followers

 

Klik Ye..

hyt Copyright 2008 Shoppaholic Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez Distributed by Blogger Blog Templates