Friday, September 4, 2009

makan-makan..


04 Sept 2009 (Tuesday) 03.38 pm

plan nk bukak posa sama2.. dpd minggu lepas dh plan.. dan cari tempat.. akhirnya semua org setuju mkn kt shogun.. mula2 ragu gak sbb apa je yg ada kt tempat tuh kan.. kena ke dgn selera mkn kitaorg.. kenyang ke..

so last2 minit ramai gak laa yg tarik diri.. sbb ada yg kete rosak.. yg lain ada reason tersendiri.. aku? nasib aku baik kot..

so awal2 lg dh kuar dpd cheras dan balik umah.. sbb kena ambik wani kt ampang park.. mula2 mcm tak nak bawak dia.. tp fikir2 balik kesian kt adik aku yg sorang tuh.. so bermula laa perjalanan meredah kesesakan jalan raya.. mmg sgt byk kete.. dan kena bersabar.. nak cilok tak berapa reti.. lgpn shahira ikut aku.. kang ada terpisah.. lg susah..

siap beli air minuman kt 7 e lagi.. sbb takut tak sempat sampai ou sblm berbuka.. tp akhirnya sampai kt destinasi dgn selamat.. eyan awal2 dah sampai... dan ckp kt kitaorg mkan sgt byk..

aku dh start excited.. sebenarnya dh excited awal2.. sbb shira dan eyan dah research dan bg aku tgk org lain punya blog pasal makan-makan kt shogun nih.. erm.. mmg menarik..

sampai kt shogun terus terpandang mknan yg sgt byk.. bila nk gi ambik.. rasa mcm rambang mata.. dan tak tau nak start dgn apa.. semua nak.. hahahahha..

selalu rambang mata bila gi shopping je.. sbb nak semua baju.. tp rasa2nya nih 1st time kot aku rambang mata sbb mknan.. hohohohohoho.. tetiba jadi eyan.. konsep eyan.. "mknan menggembirakan eyan".. konsep aku "shopping menggembirakan aku"

time bukak posa.. mmg masing2 diam tak terkata.. sbb menikmati mknan.. aku mkn dgn lahap.. rasa2nya dlm 10 minit je kot.. dah abiskan mknan 1 pinggan.. perut pn mcm penuh.. ajak eyan gi surau dulu.. sbb nak relexkan perut sebelum nk belasah mkan yg lain2.. byk lg tak ambik tuh..

balik dpd surau.. start merewang2 mencari mknan.. last2 tak tau nk pilih apa.. sbb rambang mata.. last2 mkn dpd pinggan org.. hehehehe tabiat buruk aku.. mknan org selalu je nampak sedap.. ke aku psiko.. hehehehhehee.. suka ikut eyan gi cari mknan.. sbb eyan suka bertanya dan dia tau apa yg sedap.. dan apa yg tekak tak blh terima..

oyster je yg aku tak ambik.. tuh fear factor tuh.. cukup laa thn lepas dah merasa kelembikkan benda tuh.. sekali cukup laa.. sekadar lalu dan tgk je laa benda tuh..

dlm pukul 9 lebih semua org dh nk blk.. aku still tak puas mkn lg walaupn perut mcm nk pecah.. tp apa blh buat.. terpaksa laa balik gak.. walaupn tak puas lg.. terpaksa..

kesimpulan.. semua sedap.. sushi tuh biasa laa kan.. sup2.. dim sum kesukaan.. tp tak blh mkn dim sum byk sgt.. sbb byk gila mknan lain lagi.. semua ada.. tomyam pn ada.. so shira tak de laa sedih sgt.. sbb di mana2 mesti ada tomyam.. minah tomyam nih.. laksa je tak de.. hehehhehee..

rasa sgt berbaloi.. dan nak pegi lagi !!

4 comments on "makan-makan.."

- L e 3 n - on September 6, 2009 at 11:11 PM said...

uhuhhuh..sedih.. nk g jugak...

peah @ peps on September 7, 2009 at 3:36 PM said...

hehe..rasa nak pegi lagi ye..

gambar shogun dari lensa saya ada sket di sini..

http://peps-hellkitchen.blogspot.com/

hyt on September 9, 2009 at 12:01 AM said...

tak pe leen.. lepas raya pn blh pegi lagi.. ckp je bila.. hehehheee..

kucingorengemok on September 10, 2009 at 8:59 PM said...

oyster? adalah seperti taik hidung saiz xxxl... tak ke? hihi >:)

Followers

 

Klik Ye..

hyt Copyright 2008 Shoppaholic Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez Distributed by Blogger Blog Templates