Wednesday, January 6, 2010

optimistik


07 Jan 2010 (Monday) 10.56 am

maksudnya - positif, yakin, penuh harapan..
ye.. sepatutnya hidup kita mcm tuh..
sbb jarang guna perkataan nih.. so aku tak tau apa maksud sebenar.. siap search kat dewan bahasa tuh.. hehehe.. kalau kata2 positif.. kan kita dah belajar 1 perkataan baru dalam hidup nih..

ada org cakap aku optimistik.. so adakah aku seorg yg optimistik? jawapannya dah tentu ya.. walaupn kadang2 payah nk fikir keputusan antara dua pilihan.. tp kena yakin dalam menghadapi sesuatu perkara..

kalau asyik fikir tak perlu cakap apa2 atau abaikan apa yang berlaku.. kan senang hidup nih.. tp dlm hidup nih kena berani buat keputusan dan kena berani hadapi risiko bila dh buat keputusan tuh..

bukan susah nak positif.. asalkn cakap benda yg baik2 je.. contoh.. daripada cakap baju nih buruk laa.. lebih baik cakap baju nih tak cantik laa.. so perkataan tak cantik tuh lagi bagus dpd buruk..

setiap org ada cara tersendiri.. cuma hadapi semua nih dgn berani.. jgn laa sorokkan muka dan buat2 hilang kalau ada problem ok..

2 comments on "optimistik"

- L e 3 n - on January 7, 2010 at 12:33 AM said...

maksud nye juga ialah... mmg yakin akan dpat.. yg negatif smua tolak tepi.. optimis tu kdg2 bagus... sbb ia akan wat kita betndak lebih hebat.. chaiyok2 yati.happy new year..

ferra_em on August 30, 2010 at 5:08 AM said...

hmmm...hari ni my hroskop pn ckp dat im too optimistic 2day...
haha...ya,mmg yakin n btul2 berkeyakinan f bnda yg sy mahukan 2 mmg sy xkan dpt...yakin!!
hahaha...bkn x positif tp ya la..
brharap utk bnda yg blm pasti pn mgkin diri sndiri jga yg merana kan..
so, biar la ala kadar ja..hehee...

Followers

 

Klik Ye..

hyt Copyright 2008 Shoppaholic Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez Distributed by Blogger Blog Templates