Wednesday, April 15, 2009

impian masa kini..

0 comments
aku gila nak deco umah.. dlm kepala otak aku.. ligat berfikir.. aku nk perabut tuh.. nak buat mcm nih.. nak buat mcm tuh.. search deco kat internet.. tak pernah2 beli majalah deco.. aku dah terbeli 1.. magazine apartmen... hehehehhe

aku suka something yg simple dan memenuhi citarasa aku yg suka ubah2 perhiasan dan perabut.. so simple is the best.. kalau ada 10K dlm tangan.. dan blh abiskan utk deco.. mmg dah lama aku gi mana2 kedai dan tunjuk je sofa yg aku mau.. sape mau bg ongkos utk aku?

ruang tamu.. aku search.. terjumpa kt ssf.. sofa alan green lumut yg tak de tempat meyandar.. tp disusun dgn kusyen putih.. sofa tuh kena alas dgn kain putih.. sgt sweet.. then kat tepi sofa ada teddy bear color ala2 kelabu dan letak dalam raga bentuk empat segi..

bila laa aku akan dpt apa yg aku nak.. bila fikir sekali, just beli je.. tp bila tutup mata dan bukak mata.. sewa je apartment tuh.. nak beli benda bukan2 pun kalau pindah akan susah dan sakit hati... mcm yg terjadi kat almari besar aku.. penat je aku beli mahal2.. hampir 1K... alih2 bila pindah dah kena calar dan tak kukuh.. plak tuh kena serang dgn anai2.. huhuhuhuhu rasa mcm nk nangis..

nih plan terbaru.. aku akan try utk deco umah aku kt kampung.. tp sape mau maintain.. nak harap family.. huh dorang tak akan sedar pasal kecantikkn umah..

gila pasal deco.. tp just simpan dlm hati.. bila laa nak ada umah sendiri.. (mengeluh sorang2..)

luka yg masih berdarah..

0 comments
Hati ini pernah menyintai..
Lalu terluka..
Sembuh bukan sehari dua..
Bertahun cuba bertahan..
Terus mencari sinar dan kata2 semangat utk diri..

Jatuh hati sekali lagi..
Cuma hati yg terluka..
Tidak membenarkan menyintai..
Takut hati berdarah dan luka kembali..

Andai diberi peluang..
Ingin sekali merasai kemanisan itu..
Hati.. ikhlaskan diri..

Tuesday, April 14, 2009

bila kita tau ada org lain yg baca blog kita..

1 comments
apa perasaan aku ek.. sebenarnya blog nih pengganti diri dan diari.. sblm tulis blog.. aku lebih suka tulis diari.. sedikit sebanyak perasaan tak puas hati, hepi or sedih akan diluahkan.. tak normal kalau asyik pendam..

1st time fikir.. nak letak username and password sbb aku tak mau terkongkong bila tulis sesuatu dan kena berhati2 bila tulis sesuatu.. alasan? tak mau ada org baca or semua tuh secret... kalau secret sgt... back to normal laa.. beli diari dan tulis sorang2.. senyap sorang2..

tp sejak ada blog.. bila ada kwn yg baca.. selalunya diaorg akan bg respond.. itu yg amat aku harapkan.. sbb hidup nih perlukan pedoman.. so apa yg aku rasa ok.. aku akan cedok.. thanks kwn2.. sbb selalu bg support..

be positif.. aku tak kan secretkan blog aku nih.. perasaan segan tuh selalu je muncul sejak akhir2 nih.. kalau mamat tuh terbaca pun tak salah kan.. manusia ada perasaan cuma jgn main2kan perasaan org je laa..

kalau suka.. katakan suka..
kalau sudah berstatus.. katakan sahaja terus terang..

ari nih aku rasa down dgn perasaan aku yg tah apa2 nih.. hope esok akan muncul mentari.. hope hati akan akan wujud semula perasaan yg ikhlas utk meyukai seseorg.. perasaan terpaksa nih.. silalah keluar ok.. tak larat nak layan perasaan nih..

Sunday, April 12, 2009

email from him..

3 comments
erm.. seminggu sudah berlalu.. pagi2.. monday blues.. check email.. nama dia terpampang.. hepi? boleh lah.. still monday blues.. ptg kang kot baru perasaan hepi yg terlampau akan muncul.. nape blues je..

1. sbb aku baru balik dpd kampung.. still rasa rindu kat kampung dan nak balik lagi..
2. sbb dah terlalu lama tunggu, sampaikan bosan..

aku biasa je.. tak terlalu hepi dan tak terlalu rasa apa2.. nak balas pun malas..

- monday blues -

Thursday, April 9, 2009

bernafas tak ikut hidung..

0 comments
really hate this situation.. aku tak blh control perasaan aku.. apatah lagi utk berpura2 jd kuat..
perasaan skrg.. sgt marah.. sampaikan rasa hendak bunuh org itu.. marah nih buatkan dada aku berombak2.. dah tak blh bernafas dgn normal dah.. utk tahan marah nih.. try utk buang marah nih jauh2 dgn tarik nafas kuat2 dan hembus kuat2.. sgt marah..

ko pedulik apa dgn apa yg aku rasa kan? ko dah bahagia kan? so aku nih mcm perempuan gila kan?

situasi yg sgt sakit hati.. marah dan sakit hati.. tp terpaksa pendam.. terpaksa control utk tidak tunjukkan.. terpaksa control utk tunjukkan yg aku nih kuat dan ada akal fikiran yg membuatkan aku kena bertindak mcm perempuan normal.. kalau aku tak normal.. mmg dah lama ko mati..

sgt marah.. hope perasaan ini mati kat sini..

Thursday, April 2, 2009

damba kasih

0 comments
Semakin jauh ku dari-Mu
Semakin dekat pula Kau menghampiri daku
Oh.. Tuhan Yang Maha Pengasih
Siapalah diriku di pandangan-Mu

Semakin cuba ku dekati
Semakin kuat pula Kau mendugai aku
Oh.. Tuhan Yang Maha Sempurna
Kerdilnya diriku di hadapan-Mu

Bagaimanakah nantinya tika berhadapan dengan-Mu
Sudikah Kau menerima hamba-Mu yang hina ini
Ya Allah.. Kau Maha Pengampun

Di bayangan mentari
Aku kealpaan dusta dunia penuh kepura-puraan
Di kala dinihari
Aku kepasrahan mendamba jernih embun kasih sayang-Mu
Oh Tuhan..

Andainya dihitung amalanku
Belum pasti dapat ku hampiri gerbang syurga-Mu
Oh Tuhan Yang Maha Pemurah
Hindari diriku dari siksa-Mu…
Oh Tuhan..

Kasih sayang-Mu Tuhan
Itu yang ku dambakan
Dengan rahmat-Mu ampunilah diriku..

Wednesday, April 1, 2009

send email to him...

5 comments
berita terbaru : tanpa berfikir panjang, aku hantar email kpd mamat tersebut.. that's me.. aku akan buat apa yg aku rasa nk buat.. kalau kita biarkan diri kita diselubungi perasaan tanpa berbuat apa2.. kan teruk mcm tuh.. jgn laa asyik tunggu buah yg tak jatuh.. walaupn hasilnya positif or negatif.. tolak ke tepi.. yg penting cuba..

takut gak.. sbb dah byk kali berlaku.. tp aku tetap akan try selagi blh.. masa tak tunggu kita.. sepatutnya kita yg kena kejar peluang yg ada.. just ckp nak kawan dgn dia.. tak sabar nak tau respond dia..

apa2 pn make sure kan mamat nih tak de kekasih.. bukan tunangan org.. dan paling penting bukan suami org.. kena lebih bhati2 kali.. jgn biarkn perasaan menguasai akal.. jadi lah perempuan yg bijak...

leceh laaa, ada org kacau aku menaip.. tunggukan next episod.. teka? jawapan positif, negatif, or tiada respond?

Followers

 

Klik Ye..

hyt Copyright 2008 Shoppaholic Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez Distributed by Blogger Blog Templates